lauantai 15. maaliskuuta 2014

Tunteita ennen synnytystä!

Elikkäs tunteita ennen synnytystä! 
Hmmm.. Vaikeaa sanoin kuvailla oikeestaan koska, minun päässä se on sekavaa. Minulle se herättää monen laisia tunteita välillä kun mietin sitä niin se alkaa pelottaa varsinkin kun aika vähänee koko ajan. Mutta itse synnytys tietenkin herättää pelkoja onhan se aina kivuliasta ja jokainen synnytys on erinlainen, ikinä ei voi olla varma miten se menee ja mitä tapahtuu. Mutta yritän miettiä positiivisesti ja nauttia vaan kaikesta ja olla ajattelematta niinkään sitä kipua, vaikka välillä se hankalaa onkin. Tiedän että sattumaan se tulee mutta vaan sen aikaa kun meidän pikkunen syntyy ja se on sen arvoista! :) Mutta luulen että enemmän minua mietityttää se kun olen päivisin yksin kotona, ja mieheni on töissä että mitäs jos synnytys päättääkin alkaa ja menen paniikkiin kivuista ja siitä että mä oon kauhea kammoamaan kaikkea mikä sattuu ja sairaaloita ja sellasta.. :) Että miten osaan rauhottua kun kukaan ei ole lähellä mutta olen koittanut ajatella positiivisesti ja tiedän että tartun vain heti puhelimeen ja soitan miehelleni että nyt tapahtuu ja hän tulee saman tien kotia. Se myös pelottaa että jos se synnytys alkaa ja olen kotona että mistä tiedän sen koska, olen kummassakin raskaudessa ollut jo valmiiksi sairaalassa ja synnytys on käynnistetty, niin minulla ei ole tullut omia supistuksia ikinä kotona vaan ainoastaan siitä lääkkeestä millä synnytykset on käynnistetty. Mistä osaan tunnistaa ne ja tiedän että nyt on pakko lähteä sairaalaan.. :) Mutta positiivisellä mielellä odotan ja koitan olla synnytyksen suhteen. :) Joku kysyi myös että olenko jo käynyt tutustumassa synnytys sairaalaan ja vastaus siihen olen. Käytiin keskiviikkona tutustumassa kättärille. Siellä oli oikein mukavaa ja sai oikein hyödyllistä tietoa milloin lähteä sairaalaan ja kaikkea muutakin tietoa itse synnytys sairaalasta ja monta synnytysosastoa siellä on ja mihin mennään, sen jälkeen kun ollaan synnytetty ja niin edelleen.. Kätilötkin tuntuivat olevan oikein mukavia siellä. Mutta silti tuntuu hassulta mennä synnyttää uuteen sairaalaan kun olen jo tottunut naistenklinikalle, kun siellä olen molemmat tytöt synnyttänyt.  Samalla tutustuttiin sairaalan synnytyshuoneisiin ja vähän kierreltiin siellä kattomassa paikkoja, tietää vähän minne on menossa. :) Loppuun vielävähän kuviä kättäristä.
Kätilöopiston Sairaala


Tässä yksi synnytyshuone :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista ♥