perjantai 27. kesäkuuta 2014

Syntymäkertomus!

Heips taas kaikki! Anteeks on taas ollu aika hiljasta oon ollu vähän laiska tän blogin suhteen.
Mutta juuh yritän nyt tässä kirjoittaa syntymäkertomusta sillein miten sen muistan, koska mulla on edelleen ne paperit neuvolassa, en oo muistanu niitä pyytää takasin.
Elikkäs se oli 14.4.2014 olin kotona ihan normaalisti tyttöjen kanssa ensin syötiin aamupalaa ja mentiin kattoo piirettyjä, sitten siinä 11-11.30 aikaan mentiin tyttöjen kanssa uloos, oltiin menossa kävelemään kun päästiin seuraavalle pihalle tunsin kun jotain valui huosuihin sanoin tytöille että mennääs takas kotiin äitin pitää päästä vessaa. No laitoin viestiä heti nikolle että jtn tuli huosuun kun pääsin melkeen takas kotiin ni johan lorahti lapsivettä huosuun oikeen kunnolla sitten soitin äkkiä paniikissa nikolle ja sanoin nyt tuli,se oli onneksi jo lähtenyt töistä ajamaan kotiin olin peloissani, mutta rauhottelin itteni ja sanoin tytöille että ei mitään hätää. Äitin pitää lähteä sairaalaan ja täti tulee katsomaan teitä. Sitten niko tuli ja vaihdoin vaatteet taas kun ne oli lapsivedessä, ja sitä vaan valu koko ajan lisää ja lisää se oli kauheeta. No päästiin kättärille oltiin siinä varmaan siinä 12.00 ja sitten jouduttiin odottamaan kätilöä joka  pyysi minut jonkun ajan jälkeen huoneeseen. Sitten mulle laitettiin mahalle sydänkäyrät ja samalla katottiin supistuksia mutta aluksi en itse tuntenut niitä, se oli siinä jonkun tunnin ja sinne alko piirtyä suppareita. Alussa ne olivat ihan huomaamattomia, mutta todella nopeasti ne sitten kovenivat ja yhtä äkkiä rupesi sattumaan ihan kamalasti päätin kokeillä lämmintä suihkua, menin mieheni  kanssa sinne en voinut olla kun 5minuuttia ja sitten huusin ja itkin jo apua. Sinne saapui yksi kätilö joka talutti minut pois sieltä huoneeseen takaisin, sitten minut vietiin nopeasti pyörätuolilla synnytysosastolle , jonne pääsin kukaan ei tiennyt siellä minun tilaani sitten minun kätilö yritti laittaa tietoja koneelle pyysin ilokaasua jota ehdin vetää viisi kertaa suunnilleen kun sanoin että nyt se tulee ja mun oli pakko ruveta ponnistaa, kipu oli sietämätöntä ja sattu kamalasti ei mennyt kauvaa kun poikamme oli ulkona.. pituus oli 51cm ja paino 3780g poikamme sai 9pistettä.. Sitten hetken päästä kätilö antoi poikamme syliin ja sain siinä levätä hetken. Isi pääsi pesemään poikaa ja pukemaan ja minun piti mennä pikaiselle pesulle no kätilö auttoi minut sitten sinne vessaa, en muista muuta kuin että pääsin sinne kun yks kaks oli päässä pyörinyt ja olin pyörtynyt ja taju oli mennyt, mutta onneksi kätilö oli saanut minut kiinni ja huusi toista kätilöä auttamaan laittamaan minut pyörätuoliin ja sitten kuulin kun minua huudettiin ja heräsin ja olin huomannut että olen pyörtynyt, se tunne oli todella pelottava.. Mutta onneksi mulla oli tukena mun mies.Synnytys tapahtui minusta todella nopeasti ja kaikki meni nopeesti enkä edes oikein pysynyt perässä koko touhussa, mutta sain ihanan pojan ja onneksi kaikki meni kuiteskin hyvin ja nyt meillä on 2kk ikäinen pikku poika vaavi! <3
Kuvia lukasta sairaalassa ja ihanat tyttöni kävivät moikkaamassa veljeään sairaalassa kaikki rakkaat siinä <3

2 kommenttia:

  1. Ootko saanu tikkei synnytyksistä? Entä välilihan leikkausta? Mitä muita vaivoja olet kärsinyt synnytyksestä sen jälkeen? Mikä on ollu sun mielestä näitsä kolmesta helpoin synnytys ja miks? Mikä taas vaikein?

    VastaaPoista
  2. ^^ aihe kiinnoistaisi muakin! Synnytys parin viikon päästä ( tai laskettu) ja tahtoisin tietää mitä vaurioita voi jäädä, olen itsekkin pieni kuten sinä ja nuori :) pelkään synnytyskipua kovasti jo etukäteen :/

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥